GARDENA, gevestigd in Ulm (Duitsland), is het voorkeursmerk op het gebied van tuinverzorging van miljoenen huis- en tuinbezitters wereldwijd. Dat komt doordat GARDENA een compleet assortiment aanbiedt van alle benodigdheden – of het nu gaat om besproeiingssystemen, pompen, tuinvijvers, gazononderhoud, verzorging van bomen en struiken, tuingereedschap of bodembewerking. Tegenwoordig zijn ze het grootste merk voor hoogwaardig tuingereedschap in Europa, met vestigingen in meer dan 80 landen overal ter wereld. Emoties spelen een belangrijke rol bij het aanspreken van mensen die hun tuin beschouwen als een ‘levende ruimte dicht bij de natuur’ en een plek voor welzijn, recreatie en plezier.

GARDENA  Systematisch succes

Sinds de oprichting in 1961 is GARDENA binnen enkele decennia uitgegroeid van een kleine handelsfirma in tuingereedschap tot een wereldwijd gerenommeerde fabrikant van intelligente producten en systemen voor tuinverzorging. De definitieve doorbraak vond plaats met de introductie van het Original GARDENA System in 1968. Het concept van het aanbieden van systeemoplossingen werd in de daarop volgende decennia voortgezet met het combisystem (1977), het accusysteem V12, het Sprinklersysteem en het Micro-Drip-System (alle in 1990). Meer informatie over de mijlpalen in de productontwikkeling vindt u bij de tijdlijn. Het geheim van het succes is altijd de grote innovatiekracht van het merk en een consequent verkoop- en marketingbeleid geweest.

 

Onderdeel van de Husqvarna Group

Sinds 2007 is GARDENA onderdeel van de Husqvarna Group en vormt het daarin – naast Husqvarna zelf en McCulloch – een van de mondiale hoofdmerken voor consumenten.